The woman behind the bag: Lois Koopman

Leuk dat je hier weer bent en onze wekelijkse blog leest! Vandaag is het weer de laatste vrijdag van de maand en dus tijd voor de rubriek De Vrouw Achter de Tas. Deze maand is dat powervrouw Lois Koopman, trade marketing manager bij een multinational, levensgenieter, mama van Beau (1 jaar) én uiteraard ATF fan! Benieuwd wie Lois is en hoe zij, gesterkt door onze shoppers, alles uit haar drukke leven haalt? Lees dan snel mee:

1. Hi Lois, vertel ons eens iets over jezelf, de vrouw achter de tas van deze maand! Wie ben jij, hoe ziet jouw thuissituatie eruit en hoe een normale dag uit jouw leven?
Ik ben Lois, woon samen met mijn vriend Sebas en kindje Beau (1 jaar) in een gezellig dorp op nog geen 20 minuten van Amsterdam.

Een normale dag ziet er ongeveer zo uit. Bij ons gaat de wekker om kwart voor 7. Ik breng Beau voor mijn werk altijd naar de opvang. Door Corona werk ik nog deels vanuit huis. Ik rijd daarna terug naar huis, pak een kop koffie, zet de was aan en ga achter mijn laptop zitten. Eind van de dag haalt Sebas of ik Beau weer op van de opvang en doet de ander boodschappen. Thuis gekomen kleed ik mij om om nog even een uurtje naar de sportschool te gaan. Daarna eten we dan samen. Andere avonden is het andersom. En richting het weekend plannen we vaak een gezellige borrel met vrienden, zetten we een grote borrelplank op tafel en drinken we een wijntje. En soms is het ook gewoon heel lekker om een avond niks te hebben en een lekkere Netflix serie op de bank te kijken!

2. Wat was jouw eerste ATF shopper en waarom koos je deze?
Mijn eerste bag van ATF is de XS shopper zwart croco. Het was begin van de winter en ik zag een vriendin met een All-time Favourites in het groen. Toen dacht ik, die wil ik ook! Helaas was die kleur er niet meer en zag ik deze variant. Hij past overal bij en is voor elke gelegenheid geschikt. Ik gebruik hem als laptop tas naar mijn werk, er past ook nog een boodschap bij eind van de dag en ‘s avonds haal ik alles eruit en gebruik ik hem als sporttas. In het weekend neem ik deze tas mee onderin de kinderwagen, maar ook als ik 's avonds uit ga neem ik hem mee.

3. Er is een internationaal onderzoek gedaan waaruit bleek dat de tas voor een vrouw in veel landen wordt gezien als hun “sanctuary”, hun heiligdom. Hoe is dat voor jou?
Helemaal waar. Ik kan nooit iets vinden, maar weet precies wat er in zit! Vroeger wisselde ik nog vaak van tas per gelegenheid, maar dat ompakken steeds is best wel een gedoe. Een tas waar alles in zit voor elke gelegenheid is echt een uitkomst.

4. Onze slogan is Bags Bigger Than Life: wat versta jij hieronder?
Dat de tas die je gebruikt moet passen bij jouw levensstijl. Er moet ruimte zijn voor onvoorziene zaken omdat het altijd anders loopt dan je verwacht. Met de verschillende hengsels kort en lang kun je de ATF tot de nok toe vullen en zie je er nog altijd leuk uit. Daarnaast is de tas zelf licht van gewicht en draagt daardoor erg comfortabel.

5. Heb jij tips & tricks of guilty pleasures voor drukke vrouwen zoals jij, hoe zo’n druk on-the-go leven vol te houden?
Tip! Plan eens in de zoveel tijd een ‘date night’ in. Samen er even een avond op uit waarin je ook echt tijd en aandacht voor elkaar hebt. In de waan van de dag kom je daar niet altijd aan toe. Plannen dus!

6. Is er iets dat je nog van ons wilt weten?
We horen allemaal de berichten in het nieuws over klimaatverandering, verduurzamen zowel voor bedrijven als voor particulieren. Ik probeer zelf ook duurzame keuzes te maken in het dagelijks leven. Wat doen jullie om jullie business duurzamer te maken?

Hi Lois! Dank voor je leuke antwoorden en je enthousiasme voor ATF. En wat een mooie vraag! Zeker zijn wij daar bewust mee bezig. Duurzaamheid heeft twee betekenissen en voor beide zijn we flink bezig: de eerste betekenis: dat een product lang mee gaat. Daar ben ik altijd heel druk mee geweest. Goede kwaliteit leveren en geen fast fashion. Bovendien heb je met een shopper van ATF nog maar 1 tas nodig, ipv allerlei (plastic) tassen. 1 tas voor boodschappen, reizen, strand, sporten, etc. Dan de tweede betekenis: zo min mogelijk aanslag maken op het milieu: onze verzendzakken in de webshop zijn gemaakt van 100% biodegradable "plastic" dat in 6 weken tijd helemaal oplost tot compost. Het heeft me veel tijd en moeite gekost de juiste leverancier hiervoor te vinden, maar het is uiteindelijk gelukt! Ook maken we gebruik van o.a. vegan leather en organisch katoen. We hebben zeker een stap in de goede richting gezet, maar er is nog genoeg te doen! Ook hebben we de GOLD LABEL collectie: onze luxe lijn, gemaakt van recyclede visnetten, die met de hand gemaakt wordt in een klein atelier in Spanje. Deze tassen zijn zooooo mooi! Zeker zijn ze ook aan de prijs maar als je het hele verhaal achter deze tassen leest, snap je ook waarom! Dus ja, we zijn er flink mee bezig! Het is een proces dat tijd nodig heeft en waar veel schakels mee gemoeid zijn! Samen moeten we het doen. Liefs Brechje

Leave a comment

All comments are moderated before being published