Arc de Triomf

Het is misschien wat vroeg om over een triomf te praten, maar eerlijk gezegd voelt het voor mij wel zo: de lancering van de nieuwe GOLD LABEL SHOPPERS. Oh wacht, voordat ik weer begin te typen laat ik mezelf eerst nog even voorstellen: mijn naam is Brechje en ik heb een paar jaar geleden dit grote-tasssenmerk All-time Favourites (ATF) opgericht en vanuit Barcelona houd ik jou met deze blog elke week op de hoogte over wat er op mijn pad komt in het bouwen van mijn merk!

Maar nu terug naar de triomf. Samen met mijn business coach Ole maak ik plannen voor de toekomst van ATF. En een vast onderdeel van onze gesprekken is innoveren. Om namelijk te kunnen blijven groeien moet ik blijven vernieuwen. In de eerste jaren was dat nog niet zo nodig, dacht ik, want ik bracht alles uit wat ik leuk vond: ATF schoenen, Macbook sleeves, clutches, etc. Het was 1 grote innovatie. Maar toen ik met Ole ging samenwerken en hij mij de vraag stelde: wat is ATF nou eigenlijk? Een schoenenmerk? Een tassenmerk? Een accessoiremerk? Wist ik: ik wil een AUTORITEIT worden op het gebied van grote tassen. Wat Samsonite is voor koffers, dat wil ik worden voor grote tassen. En dat werd het plan en is nog steeds het plan.

Elk jaar organiseren we panel-onderzoeken onder onze fans, waarin we feedback vragen over ATF als merk maar ook als collectie. En daar kwamen twee verzoeken uit: rugzakken en tassen voor mannen. Nu is dat achteraf natuurlijk makkelijk praten: maar bij allebei voelde ik me niet goed. Niet slecht, maar het voelde niet als "ik", als ATF. Maar goed. Ik wilde wel luisteren naar mijn klanten en dus bracht ik rugzakken uit en tassen voor mannen. En beide hebben niet gebracht wat we hoopten. Een rugzak, hoe je ook je best doet, wordt nooit stijlvol. Een rugzak is altijd sportief. En ons DNA is S.O.S.: Stoer, Opgewekt en Stijlvol. Niet gek dat het niet echt aanslaat want het zit gewoon niet in ons DNA. Ook al zijn die rugzakken hartstikke leuk! Dus deze gaan zodra ze op zijn uit de collectie. En de mannentassen, deze zijn ook geweldig, maar mannen voelen helemaal niks bij S.O.S., zij zien het allemaal gewoon heel functioneel. Terwijl tassen voor ons vrouwen ZOVEEL meer zijn dan alleen een tas. Dus als straks die mannentassen op zijn, houden we ook hiermee op.

Dus zei Ole,...wat zie jij dan Brech als next step? En ik wist het: een luxe lijn. Een kleine luxe collectie, handgemaakt met duurzame materialen in kleine ateliers en het liefst door vrouwen gemaakt. Als ik met mijn merk sta voor FEMALE POWER, vind ik dat ik in de ontwikkeling van de tassen daar ook over na moet denken. Maar waar begin je dan? Ja dat is lastig. Vraag me niet hoe, maar ik kwam op een Spaans leer forum waar je verzoekjes achter kon laten en daar postte ik de vraag: producent gezocht voor grote tassen (in het Spaans) en ik kreeg reactie. Ik heb 3 tassen naar haar opgestuurd zodat ze een ouderwets patroon van papier kon maken. Maar toen nog de stoffen en het leer. Leer was makkelijk, want dat kon dit atelier regelen. Maar de stoffen... Ook weer via Google vond ik een bedrijf dat plastic visnetten recyclede tot rollen stof. Zo gaaf! En zij hebben mij van alle stoffen die ze hebben een staaltje opgestuurd. En ook van de banden die later de handvatten werden. Toen dat bij mij thuis in Spanje werd geleverd ging ik helemaal uit mijn dak: dat vind ik het leukste wat er is, zo bezig zijn met de collectie. En zo stelde ik twee varianten samen, de gele (mellow yellow) en de roze (watermelon pink) . Ik liet van allebei samples maken. WOW. Die waren zoo mooi dat ik er direct een klap op heb gegeven! Ik kocht de stoffen direct groots in en belde naar Andalusië: er komen stoffen aan en hiervan moeten jullie tassen maken. En deze beauties staan nu dus online.

MEGA TROTS ben ik op het resultaat. Niet alleen omdat de tassen oogstrelend mooi zijn, maar ook op het feit dat ze in Spanje worden gemaakt, het land waar ik nu woon. Het land dat zo goed is voor mij, kan ik wat teruggeven! Dan wordt het atelier gerund door een vrouw, ze heet Pilar. Dat vind ik ook geweldig. Tel daarbij op dat de tassen enorm duurzaam zijn, want gemaakt van recycled plastic en zo sterk en stevig zijn dat ze jaren meegaan! Dan knal je toch uit elkaar van geluk & trots? Ik althans. En als klapper op de vuurpeil deze week dit berichtje op Instagram (zie foto)! Toen heb ik een traantje weggepinkt. 

Liefs Brechje

Grote tassen

Gold label All-time Favourites

grote shopper geel

Pink

 

 

 

 

Leave a comment

All comments are moderated before being published