Waarom je ATF niet in winkels aantreft

Leuk dat je hier weer bent en mijn blog leest! Mijn naam is Brechje en ik ben de trotse eigenaar van All-time Favourites; het feelgood grote tassenmerk dat jou helpt alles uit je drukke dag te halen in stijl! En waarom feelgood? Omdat ik met mijn merk wil bereiken, dat je elke keer als je die tas ziet, vrolijk wordt en vol vertrouwen het avontuur van de dag tegemoet gaat: je weet zeker dat je alles bij je hebt en dat je er leuk uit ziet! 

Helaas is feelgood niet wat elke dag de klok slaat bij ons. Dat kan ook niet; ieder bedrijf heeft te maken met tegenslagen en tegenwind en dat hebben wij ook. En dan nóg proberen we altijd vrolijkheid uit te stralen en over te brengen op jou. Een moeilijke beslissing die ik in 2019 moest nemen was: wel of niet doorgaan met het leveren aan winkels. Ik ben in 2015 begonnen met ATF. 1-1-2015 opende ik mijn webshop. En een paar maanden later stond ik met mijn mini collectie op de toonaagevende accessoirebeurs in Parijs. Een vliegende start kan ik wel zeggen. 

De webshop groeide hard, maar ook het leveren aan winkels in het binnen- en buitenland. En als je groeit, komen ook de groeipijnen. Elke keer als ik een nieuwe bestelling plaatste bij de fabriek, moest ik deze 100% voorfinancieren (en vandaag de dag gaat dat nog steeds zo). Dan duurde het vaak nog 4 maanden voordat ik de goederen had. Dan leverden we deze items aan de winkels en uploadden we de nieuwe tassen in de webshop. De mensen in de webshop rekenen meteen af. De winkeliers leverden we op rekening. En daar ging het mis. We hadden op een gegeven moment zoveel openstaande facturen, dat onze business-to-business "afdeling" de goedlopende webshop "afdeling" omver trok: de omzet uit de webshop moesten we gebruiken om de gaten bij alle openstaande facturen te dichten. Dat ging zelfs zo ver dat de bank zei: tot hier en niet verder.

Dus toen nam ik het besluit: ATF levert niet meer aan andere partijen. We zijn veel te kwetsbaar. Ik wil niet afhankelijk zijn. Ook kregen we problemen met sale en midseason sales: je kunt als je levert aan winkels niet meer controleren wat er met je goederen gebeurt en welke prijzen er worden gehanteerd. Er waren heel veel leuke winkeliers waar we aan hebben geleverd. Maar helaas waren er meer klanten die mij in de problemen brachten. Dus leverden wij in oktober 2019 voor het laatst aan winkels. Daar was, snap ik, niet iedereen blij mee. Dan denk je ach Brech, dat is al weer bijna 3 jaar geleden; moet je het daar nu nog over hebben? JA...want deze week bleek maar weer hoe lang je de nadelen kunt ondervinden hiervan. 

We kregen deze week een foto onder ogen van het TUI magazine dat je aantreft in de vliegtuigen van TUI. Daar worden 4 items uit onze collectie voor 20€ aangeboden. En dan zou je het liefste heel hard weg willen rennen. Wij hebben half 2019 tassen geleverd aan TUI welke van 2019/2020 aan boord verkocht zouden worden. En toen kwam Covid. Een heel lastige tijd voor TUI, die jaren lang de vliegtuigen aan de grond zag blijven staan. Nu mogen ze weer vliegen, verdienen ze weer veel geld aan de tickets die ze aan de klant hebben verkocht en dumpen ze onze tassen aan boord voor een prijs waarvoor TUI zeker weet dat ze ze binnen mum van tijd allemaal kwijt zijn. Deze items zijn op hun balans al lang afgeschreven en dus elke euro die ze kunnen pakken, pakken ze. Weg is weg denken ze. Ik kon en kan wel huilen. Want juist omdat ik niet meer afhankelijk wilde zijn van wat grote (en kleine) afnemers met mijn merk doen, zijn we gestopt te leveren aan andere partijen. 

Ik vind dit heel erg, want als kleine speler tegen zo'n grote luchtvaartmaatschappij kun je niks. En het boeit hun geen reet dat dit niet volgens afspraak is en ook niet dat ze ver onder hun eigen inkoopprijs die items aanbieden, btw vrij ook nog eens. Ze willen er gewoon vanaf. Maar weet je wat me meer raakt? Als iemand hierover nare berichtjes stuurt. Ja ik snap dat je baalt als je net een tas bij ons hebt gekocht en deze vervolgens voor 20€ bij TUI kunt kopen. Maar hoezo word je dan boos op ons? Gelukkig zijn het er maar een paar en is de rest altijd heel lief en begaan met ons! Maar tegen iedereen zou ik zeggen: grijp je kans! Koop die ATF shopper voor 20€, koop er 2 of 3. NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT meer zul jij ooit nog voor zo'n lage prijs een tas van ATF kunnen kopen. Dus grijp 'm die kans! Zou ik ook doen! En geniet van die tas. En laat 'm jou helpen door je drukke leven! En word er blij van. Want dat is wat we met ATF willen: vrouwen in hun kracht krijgen en blij maken!

Groetjes Brechje

 

3 reacties

Ik wens ATF met zijn prachtige mensen en producten heel veel succes met deze begrijpelijke keuze en veel plezier in het werk!

Toinny 14 mei, 2022

laatste keer dat ooit nog een of ander bedrijf all time favourites kan raken!

Laurens 14 mei, 2022

Wat een goed stukje schrijf je hier , ik snap helemaal wat je bedoelt , in zou alleen daarom nooit een tas bij tui kopen , heb net mijn eerste ATF tas gekocht ben er super blij mee . Veel succes met je bedrijf en blijf zo door gaan Brechje

Tine bak 14 mei, 2022

Laat een reactie achter

All comments are moderated before being published